Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

ΕΡΓΟΣΕ: Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα


Περιλαμβάνεται στους κύριους σιδηροδρομικούς σταθμούς και ο Σ.Σ.Φιγαλίας

Η μελέτη δημοσιεύθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Φλεβάρη 2016 και παραμένει ακόμα στο συρτάρι!


ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ -ΚΑΛΑΜΑΤΑ


Το έργο αφορά στην κανονικοποίηση (μετατροπή από μετρικού σε κανονικού εύρους) και την αναβάθμιση (βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, όπου αυτό είναι εφικτό) της υφισταμένης μονής σιδηροδρομικής γραμμής αντίστοιχα στα τμήματα Πάτρα - Πύργος, συνολικού μήκους 131,8 χλμ και Αλφειός - Κυπαρισσία - Καλαμάτα, μήκους 119 χλμ.
Η ταχύτητα σχεδιασμού είναι έως 160 km/h με προδιαγραφές ηλεκτροκίνησης και σύγχρονης σηματοδότησης.




Αναλυτικά τα επιμέρους τμήματα έχουν ως εξής:

Πάτρα – Πύργος
Το εν λόγω τμήμα έχει συνολικό μήκος 131,84 χλμ, ή αναλυτικά ανά τμήμα :
98,7 χλμ από την Πάτρα έως τον Πύργο
20,8 χλμ από τον Πύργο έως την Αρχ. Ολυμπία και
12,3 χλμ από τον Πύργο έως το Κατάκολο
Το έργο, στο εν λόγω τμήμα, έχει μελετηθεί σε επίπεδο οριστικών μελετών και τευχών δημοπράτησης.

Αλφειός – Κυπαρισσία – Καλαμάτα

Το εν λόγω τμήμα έχει συνολικό μήκος 118,9 χλμ, ή ανά τμήμα:
112,4 χλμ από τον Αλφειό έως την Καλαμάτα
6,5 χλμ από το Σ.Σ. Καλού Νερού έως την Κυπαρισσία

Επίσης θα εξεταστούν 2 παραλλαγές της υφιστάμενης Σ.Γ. στις περιοχές όπου αυτή διέρχεται σε ορεινό έδαφος με πολύ φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πολύ μικρές οριζοντιογραφικές καμπύλες και έντονες μηκοτομικές κλίσεις). Οι παραλλαγές αφορούν στα τμήματα:
1ο Τμήμα: Σ.Σ. Καλό Νερό – έως τον Σ.Σ.  Κοπανάκι, μήκους περί τα 13χλμ
2ο Τμήμα: Σ.Σ.  Μελιγαλά – έως τον Σ.Σ. Βαλύρα, μήκους περί τα 8χλμ.
Το έργο στο εν λόγω τμήμα έχει μελετηθεί σε επίπεδο προμελέτης και υπολείπονται οι οριστικές μελέτες.

Χρηματοδότηση:
Μελέτες: Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)
Κατασκευή: Το έργο συμπεριλαμβάνεται στα προτεινόμενα έργα για υλοποίηση στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ (Junker).

Eκτιμώμενο κόστος έργου: 600 εκ.


Ωστόσο, μόνο το τμήμα Πάτρα - Πύργος και το κομμάτι Κατάκολο - Ολυμπία είναι μελετητικά ώριμα και έτοιμα για δημοπράτηση, όσον αφορά το έργο αναβάθμισης και κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Το τμήμα Πύργος - Καλαμάτα έχει φθάσει στο στάδιο έγκρισης των περιβαλλοντικών μελετών, αλλά είναι άγνωστο πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι μελέτες. Και για τα πρώτα τμήματα η υλοποίηση του έργου είναι αβέβαιη και αμφίβολη, καθώς δεν υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και αναζητείται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, όταν και αν ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο προς την περιοχή μας, το σιδηροδρομικό ταξίδι Αθήνα-Φιγαλία(Θολό) θα διαρκεί μόλις 3 ώρες και 45 λεπτά, από τον Πύργο 40 λεπτά, από την Καλαμάτα 50-55 λεπτά και από την Πάτρα λιγότερο από 2 ώρες!
Στο τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα σύμφωνα με τη μελέτη περιλαμβάνονται οι ακόλουθοι 22 σταθμοί, αμέσως μετά τον σιδηροδρομικό σταθμό Πατρών:
1) Σ.Σ. Βραχνέικων
2) Σ.Σ. Κάτω Αχαγιάς
3) Σ.Σ. Λάπα
4) Σ.Σ. Βάρδας
5) Σ.Σ. Λεχαινών
6) Σ.Σ. Καβάσιλων
7) Σ.Σ. Αμαλιάδας
8) Σ.Σ. Αγίου Ηλία
9) Σ.Σ. ΠΥΡΓΟΥ - Νέος εμπορικός σταθμός
10) Σ.Σ. Αλφειού
11) Σ.Σ. Κατακόλου
12) Σ.Σ. Αρχαίας Ολυμπίας
13) Σ.Σ. Κρέσταινας
14) Σ.Σ. Ζαχάρως
15) Σ.Σ. ΦΙΓΑΛΙΑΣ
16) Σ.Σ. Καλού Νερού
17) Σ.Σ. Κυπαρισσίας
18) Σ.Σ. Δωρίου
19) Σ.Σ. Ζευγολατιού
20) Σ.Σ. Πλατύ
21) Σ.Σ. Ασπρόχωμα
22) Σ.Σ. Καλαμάτας

Ενδιάμεσα θα υπάρχει η δυνατότητα αρκετών ακόμα στάσεων, ωστόσο οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα είναι μόνο οι ανωτέρω.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά όλην τη μελέτη όπως διενεργήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον περασμένο Φεβρουάριο 2016:




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου