Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Ο Γέρος του Μωριά για τη Ζούρτσα!


   Ο Κολοκοτρώνης είναι γνωστό ότι αγαπούσε πολύ τη Ζούρτσα και είχε πολλούς γνωστούς και φίλους οπλαρχηγούς εδώ (Γρηγοριάδηδες, Πιπιλαίους, Κλενταίους, κ.ά.). Του άρεσε πολύ το κεφαλοχώρι και το θεωρούσε το καλύτερο του Μωριά, το οποίο και γνώριζε άριστα καθώς το επισκεπτόταν συχνά. Συνήθιζε να λέει στους γνωστούς του: «Πάτρα πολιτεία και Ζούρτσα χώρα» για να τονίσει τη σημασία της. Σύμφωνα με την παράδοση, συνήθιζε να κάθεται με τους Ζουρτσάνους καπεταναίους στο σημείο της σημερινής πλατείας, κάτω από τη γέρικη μουριά και τα πλατάνια της (η πλατεία είχε άλλη όψη με πανύψηλα δέντρα). Ο Γέρος του Μωριά ζητώντας πάντα τη βοήθεια της Παναγιάς επισκεπτόταν όταν ερχόταν το Μοναστήρι της Παναγίας της Βόγαλις.

Πλάκα αφιερωμένη στο Γέρο του Μωριά στο χώρο του Μοναστηριού Ζούρτσας

   Το 1833 ο Έλληνας Αρχιστράτηγος επέλεξε από όλην τη Πελοπόννησο τη Ζούρτσα για τη σύσκεψη όλων των καπεταναίων. Γεγονός που δείχνει τη μεγάλη συμπάθεια που είχε για τον τόπο μας ο Κολοκοτρώνης για να ορίσει τη συνάντηση εδώ όλων των ηγετικών φυσιογνωμιών της Πελοποννήσου στον αγώνα.

Με λένε γέρο του Μοριά
και γέρασα στ’ αλήθεια
μα κάτω απ’ τα άσπρα μου μαλλιά
έκρυβα μεσ’ τα στήθια

Την πίστη για τη λευτεριά
τη δόξα, την ελπίδα
πως θάρθω στην αγκάλη σου
μεγάλη μου πατρίδα.

Κολοκοτρώνης είμαι εγώ
με το άσπρο άλογό μου
φόβος και τρόμος έγινα
στον άνανδρο εχθρό μου.

1 σχόλιο:

  1. Το να αποκαλούμε τη Φυγάλεια "Ζούρτσα" είναι όμοια ύβρις με το να λέμε τα Σκόπια Μακεδωνία!!! Το Λέπρεο Στροβίτσι, Ταξιάρχες Μοφχίτσα κτλ,κτλ... Το σχέδιο Σλαβοποίησης της Ελλάδος οι περισσότεροι Σλάβοι το έχουν ξεχάσει και οι περισσότεροι έλληνες το διατηρούν. ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ!!! ΑΣ ΤΗ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ. ΑΝ ΤΙΜΉΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ και αρχίσουμε να λειτουργούμε ως ελεύθερα σκεπτόμενοι Έλληνες πολίτες, οι εναπομείναντες εν Ελλάδι Έλληνες, θα είμαστε ανίκητοι σε όλλα τα πεδία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή